REGULAMIN APLIKACJI
Niezbędnik Pacjenta




§ 1. DEFINICJE

  1. Aplikacja – aplikacja pod nazwą Niezbędnik Pacjenta, dostępna w ramach aplikacji mobilnej oferowana przez Usługodawcę,
  2. Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny.
  3. Polityka prywatności – dokument dostępny w Aplikacji, określający zasady związane z przetwarzaniem danych osobowych przez Usługodawcę za pośrednictwem Aplikacji, będący spełnieniem przez niego obowiązku informacyjnego, o którym mowa w przepisach o ochronie danych osobowych,
  4. Regulamin – niniejszy Regulamin, określający zasady korzystania z Aplikacji. Regulamin udostępniony jest nieodpłatnie za pośrednictwem Aplikacji w formie, która umożliwia jego pobranie, utrwalenie i wydrukowanie, tak aby można było się z nim bez problemu zapoznać,
  5. Umowa – umowa o świadczenie usług, świadczonych przez Usługodawcę za pośrednictwem Aplikacji – zawierana pomiędzy Użytkownikiem i Usługodawcą, na czas określony, w języku polskim, na warunkach określonych w Regulaminie Aplikacji,
  6. Urządzenie – zewnętrzne urządzenie mobilne, spełniające wymagania techniczne określone w Regulaminie, pozwalające na instalacje oraz używanie Aplikacji,
  7. Usługi - wszelkie usługi świadczone drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Użytkowników na mocy Umowy za pośrednictwem Aplikacji,
  8. Usługodawca – Niezbędnik Pacjenta sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu pod adresem: ul. Swojczycka 38E, 51-501 Wrocław, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej we Wrocławiu , VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0001052695, NIP: 8952260617, REGON: 52610088100000,
  9. Użytkownik – osoba, która spełniła warunki określone w Regulaminie i korzysta z Aplikacji,

    § 2. POSTANOWIENIA OGÓLNE
  1. Niniejszy Regulamin dotyczy Usług świadczonych przez Usługodawcę za pośrednictwem Aplikacji.
  2. Właścicielem i administratorem Aplikacji jest Usługodawca.
  3. Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje podane w Aplikacji, należy poczytywać jako zaproszenie do zawarcia Umowy mając na względzie art. 71 Kodeksu cywilnego.
  4. Usługi w ramach Aplikacji świadczone są na terytorium oraz poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej.
  5. Korzystanie z Aplikacji jest bezpłatne.
  6. Usługodawca dokłada najwyższej staranności przy realizacji Usług.
  7. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Użytkownika będącego Konsumentem, przysługujących mu na mocy powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności na mocy przepisów Kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z przepisami, o których mowa w niniejszym punkcie, pierwszeństwo mają te przepisy.
  8. Regulamin stanowi integralną część Umowy, do zawarcia, której dochodzi poprzez rozpoczęcie korzystania przez Użytkownika z Usług oraz akceptację treści Regulaminu.

§ 3. WARUNKI KORZYSTANIA Z APLIKACJI

  1. W celu rozpoczęcia korzystania z Aplikacji, Użytkownik pobiera Aplikację na Urządzeniu mobilnym za pośrednictwem sklepu właściwego dla systemu obsługującego Urządzenie mobilne, tj. za pośrednictwem AppStore (dla systemu iOS) lub Google Play (dla systemu Android).
  2. Aplikacja dostępna jest dla Urządzeń mobilnych spełniających następujące wymagania techniczne:
    a) Android w wersji minimum 9
    b) iOS w wersji minimum 15.
  3. Użytkownikiem może być wyłącznie osoba fizyczna, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych. Dopuszcza się warunkowo korzystanie z Aplikacji przez osoby po ukończeniu trzynastego roku życia, w przypadku, gdy posiadają one ograniczoną zdolność do czynności prawnych, a wola zawarcia umowy przez takiego Użytkownika jest znana opiekunowi prawnemu Użytkownika i zostanie przez niego potwierdzona, w szczególności na żądanie Usługodawcy.
  4. Użytkownik zobowiązany jest chronić poufność informacji umożliwiających dostęp do jego Aplikacji, w szczególności poprzez nieujawnianie tych informacji osobom trzecim.
  5. Usługi świadczone przez Usługodawcę przeznaczone są wyłącznie na użytek własny Użytkowników i nie mogą być wykorzystywane w części lub całości do jakichkolwiek innych celów, w szczególności o charakterze doradczym lub informacyjnym dla innych osób, a także w celach porównawczych lub poglądowych.
  6. Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z Usług wyłącznie zgodnie z Regulaminem, obowiązującymi przepisami prawa oraz dobrymi obyczajami przyjętymi dla korzystania z sieci Internet i usług świadczonych za jej pośrednictwem.
  7. Z pełnych Usług świadczonych za pomocą Aplikacji mogą korzystać osoby, które zawarły z Usługodawcą umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych za pośrednictwem Aplikacji na podstawie akceptacji Regulaminu.
  8. Użytkownik nie może podejmować działań, które mogłyby wpłynąć na prawidłowe działanie Aplikacji, w szczególności Użytkownik nie może ingerować w algorytmy Aplikacji lub jej kod źródłowy.
  9. Użytkownik zobowiązany jest do powstrzymywania się od kopiowania, modyfikowania, rozpowszechniania, przedruku, transmitowania lub wykorzystywania w jakikolwiek inny sposób (w tym w szczególności w celach marketingowych, handlowych lub zarobkowych), Materiałów zamieszczonych w Aplikacji bez pisemnej zgody Usługodawcy albo innej osoby lub podmiotu trzeciego, któremu przysługują prawa własności intelektualnej do Materiałów, z wyjątkiem korzystania z tych Materiałów w ramach dozwolonego użytku, o którym mowa w przepisach ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
  10. Naruszenie postanowień punktu poprzedzającego mogłoby stanowić naruszenie prawa, a tym samym stanowić podstawę do wszczęcia postępowania cywilnego lub karnego przeciwko osobom lub podmiotom dopuszczającym się takich praktyk.

§ 4 FUNKCJONALNOŚĆ APLIKACJI

  1. W ramach Aplikacji Użytkownik zyskuje możliwość:
    a) szybkiego odszukania placówki medycznej właściwej ze względu na problem zdrowotny Użytkownika z uwzględnieniem lokalizacji,
    b) wyświetlania mapy z okolicznymi placówkami medycznymi,
    c) wyświetlania danych kontaktowych poszczególnych placówek medycznych,
    d) przekierowania do bezpośredniego nawigowania pod adres wybranej placów medycznej,
    e) zapoznania się z harmonogramem oraz godzinami pracy placówek medycznych,
    f) zapoznania się z poradami o charakterze medycznym,
    g) dodawania notatek.
  2. Aplikacja dostępna jest w trzech wersjach językowych: Polski, Angielski, Ukraiński. Aplikacja została przetłumaczona na język Angielski oraz Ukraiński za pomocą narzędzia DeepL (https://www.deepl.com/pl/translator. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za błędnie tłumaczone treści udostępnione a Aplikacji.
  3. W celu korzystania z wybranych funkcjonalności Aplikacji Użytkownik może być poproszony o wyrażenie zgody na dostęp przez Aplikację do wybranych funkcji urządzenia mobilnego lub zezwolenie na otrzymywanie powiadomień z Aplikacji, w tym udostępniania swojej lokalizacji. Użytkownik może w każdym czasie na urządzeniu mobilnym zmienić uprawnienia przyznane Aplikacji, lecz może to skutkować ograniczeniem jej funkcjonalności.
  4. Użytkownik ma możliwość wyboru skorzystania z Aplikacji na podstawie odpowiedniego modułu: Dorosły, Dziecko, Ciężarna.
  5. Użytkownik ma możliwość w każdej z chwili z korzystania z przycisku alarmowego dostępnego w Aplikacji, dzięki któremu zostaje przekierowany do połączenia z numerem 999.
  6. Aplikacja nie przechowuje danych osobowych Użytkowników, w tym danych dotyczących zdrowia. Dane wprowadzone do aplikacji w funkcjonalności Medyczny notatnik, nie są udostępniane, ani zapisywane w Aplikacji. Usługodawca nie ma wglądu we wprowadzone dane, są one przechowywane na Urządzeniu mobilnym Użytkownika.
  7. Usługodawca zastrzega, iż Aplikacja ma charakter informacyjny i nie ma na celu diagnozowania stanu zdrowia oraz ratowania życia lub zdrowia. W przypadku zagrożenia życia lub zdrowia Użytkownik powinien skontaktować się niezwłocznie z najbliższą placówką medyczną lub skorzystać z numeru alarmowego.
  8. Usługodawca zastrzega, iż informacje o placówkach medycznych znajdujące się w Aplikacji zostały pozyskane z ogólnodostępnych źródeł, w tym z portali urzędowych. Usługodawca tym samym nie ponosi odpowiedzialności za niezgodność informacji o placówkach medycznych zamieszczonych w Aplikacji ze stanem faktycznym.
  9. Usługodawca zastrzega, iż nie odpowiada za odmowę udzielenia Użytkownikowi świadczenia przez personel placówki medycznej w przypadku, gdy z dostępnych o placówce medycznej ogólnodostępnych informacji wynika, iż placówka ta udziela takie świadczenia.
  10. Usługodawca nie odpowiada za skutki świadczeń udzielonych przez placówkę medyczną na rzecz Użytkownika, w tym za jakość obsługi, pogorszenie stanu zdrowia lub niespełnienie innych oczekiwań Użytkownika.
  11. Usługodawca zastrzega, iż porady o charakterze medycznym wyświetlane w aplikacji mają charakter wyłącznie informacyjny i nie zastępują w żadnym stopniu konsultacji lekarskiej, medycznej czy specjalistycznej.
  12. Usługodawca zastrzega sobie prawo do ograniczania lub rozszerzania funkcjonalności dostępnych w Aplikacji w każdym czasie. O planowanej zmianie Usługodawca będzie informował Użytkowników za pomocą komunikatów wyświetlanych w Aplikacji.

§ 5. REKLAMACJE

  1. W przypadku zakłóceń związanych ze świadczeniem Usług przez Usługodawcę (funkcjonalność Aplikacji), mogą być reklamowane przez Użytkowników poprzez zgłoszenie wysłane pocztą elektroniczną na adres: kontakt@niezbednikpacjenta.com.pl przez całą dobę.
  2. Zgłoszenie reklamacyjne powinno określać w szczególności określenie jej przedmiotu oraz opis zakłóceń związanych z funkcjonowaniem Aplikacji.
  3. Zgłoszenia reklamacyjne są rozpatrywane przez Usługodawcę w terminie nie przekraczającym 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania reklamacji. W tym terminie Użytkownik zostanie poinformowany o rozstrzygnięciu złożonej reklamacji wiadomością w postaci elektronicznej wysłaną na adres poczty elektronicznej wskazany w reklamacji.
  4. Usługodawca przyjmuje zawiadomienia dotyczące reklamacji wyłącznie od Użytkowników.

§ 6. ROZWIĄZANIE UMOWY

  1. Użytkownikowi przysługuje prawo do rozwiązania Umowy, bez podawania przyczyny, w każdym czasie.
  2. Skorzystanie z uprawnienia, o którym mowa w punkcie poprzedzającym wymaga usunięcia Aplikacji z Urządzenia mobilnego (trwałe odinstalowanie Aplikacji).
  3. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zaprzestania świadczenia usług drogą elektroniczną w postaci udostępnienia Aplikacji w każdym czasie i bez podawania przyczyny. Zaprzestanie przez Usługodawcę świadczenia usługi poprzedzone jest stosownym komunikatem w Aplikacji lub sklepie mobilnym oraz skutkuje niemożnością korzystania przez Użytkownika z Aplikacji i koniecznością jej usunięcia z pamięci urządzenia mobilnego.

§ 7. ODPOWIEDZIALNOŚĆ USŁUGODAWCY

  1. Usługodawca informuje, iż zgodnie z art. 15 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną nie jest zobowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych, o których mowa w art. 12-14 wskazanej ustawy.
  2. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za zobowiązania Użytkowników wynikające z ich działań za pośrednictwem Aplikacji.
  3. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za dane wprowadzone przez Użytkowników w Aplikacji i nie odpowiada za czynności dokonane przez Użytkownika, które przyczyniły się do powstania jakiejkolwiek szkody w odniesieniu do tego Użytkownika lub innych Użytkowników bądź osób trzecich albo też uniemożliwiły albo utrudniły świadczenie usług przez Usługodawcę.
  4. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w funkcjonowaniu Aplikacji oraz szkody poniesione przez Użytkownika z tego tytułu, jeżeli zostały spowodowane działaniem siły wyższej, której nie dało się przewidzieć, a w przypadku, gdy wystąpienie siły wyższej było do przewidzenia - gdy nie dało się zapobiec skutkom jej wystąpienia.
  5. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe funkcjonowanie Aplikacji wynikające z działania Urządzenia mobilnego Użytkownika.
  6. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za niedziałanie lub nienależyte działanie Aplikacji na urządzeniu nie spełniającym wymagań technicznych, o których mowa w §3 Regulaminu.
  7. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za błędne działanie systemów operacyjnych, które są wymagane do uruchomienia Aplikacji, jak również oprogramowania innego niż Aplikacja, zainstalowanego na Urządzeniu lub pobranego na Urządzenie.
  8. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług przez operatorów telekomunikacyjnych, z którymi Użytkownik ma zawarte umowy, w szczególności w zakresie połączenia do sieci Internet, jak również za wysokość opłat za te usługi.
  9. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za czasową niemożność korzystania przez Użytkowników z Aplikacji, wywołaną przerwą techniczną.

§ 8. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

  1. Usługodawca jest Administratorem danych osobowych Użytkowników.
  2. Usługodawca jako Administrator przetwarza dane osobowe zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz innymi właściwymi przepisami o ochronie danych osobowych.
  3. Wszelkie szczegółowe zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych, w tym w szczególności cele i podstawy prawne przetwarzania oraz prawa Użytkowników jako osób, których dane osobowe dotyczą, zostały zawarte w Polityce prywatności.

§ 9. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do wprowadzenia ograniczeń w korzystaniu z Aplikacji spowodowanych jego serwisem technicznym, pracami konserwacyjnymi lub pracami nad polepszeniem jego funkcjonalności. Jednocześnie Usługodawca zobowiązuje się do dołożenia wszelkich starań, by takie ograniczenia i przerwy odbywały się w godzinach nocnych i trwały jak najkrócej.
  2. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. Zmiany wchodzą w życie w momencie wyraźnie wskazanym przez Usługodawcę, nie wcześniej niż po 30 dniach od dnia ich ogłoszenia. Zmiany Regulaminu nie mogą naruszać uprawnień Użytkowników nabytych przed wprowadzeniem zmian. Zmiany Regulaminu będą komunikowane Użytkownikom drogą mailową oraz poprzez powiadomienia w Aplikacji.
  3. Wszelkie spory między Usługodawcą, a Użytkownikiem – pod warunkiem ich obopólnej zgody - rozstrzygane będą w sposób polubowny lub w obecności niezależnego i bezstronnego mediatora.
  4. Użytkownik będący Konsumentem może:
    a) skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, o których mowa w ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz. U. poz. 1823), a podmiotem uprawnionym do prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, któremu podlega Usługodawca, jest Dolnośląski Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej we Wrocławiu (adres: ul. Ofiar Oświęcimskich 15A, 50-069 Wrocław, e-mail: sekretariat@wiih.wroclaw.pl, strona internetowa: https://wiih.ibip.wroc.pl/public/ ),
    b) złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod linkiem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  5. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie będą miały właściwe przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w tym w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz przepisy o ochronie danych osobowych.
  6. Regulamin obowiązuje od dnia 26.08.2024


.